sábado, 19 de diciembre de 2009

TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ

L'el·laboració d'aquest blog m'ha aportat nous coneixements a nivell iformàtic. El simple fet de conèixer com es crea un blog i com es treballa amb ell, em proporciona avantatges tant en els meus estudis, en la meva carrera professional i personalment. Ara, es corroboren les expectatives marcades al principi quan em plantejava quin seria l'aprenentatge amb aquest blog quina relació tenia amb l'assignatura i les seves diferències amb l'ús del fòrum, les quals es divergeixen completament ja que són eines de treball completament diferents. Aquests avantatges es sumen positivament amb els proporcionats amb la webquest, la qual també ha estat molt satisfactòria per deixa de banda els mètode tradicionals i aplicar els favoritismes que ens proporcionen les TIC, tant a nivell d'aprenentatge, pràctica educativa, i etc. Ja que la diversitat cultural afecta a tota la nostra societat, és amb la webquest, eina on line que arriba a tots els cuitadans, la millor manera per abordar la interculturalitat i fomentar així una educació per la mateixa, com a procés no formal.

A nivell més pedagògic el blog ens ha ajudat ha compendre tots els objectius de l'assignatura, a avaluar les nostres PACS, a conèixer les opinions de la resta d'estudiants, a reflexionar sobre el que hem après en cada acivitat. Com que cada entrada s'ha publicat amb una seqüència temporal relacionada amb la realització de les PACS i al final d'aquestes sempre hem tingut que avaluar-les, hem pogut plasmar mitjançant el blog tos els conceptes teòrics adquirits. A la vegada, això ens ha ajudat a veure com al llarg de l'assignatura augmentaven els nostres coneixements i com els objectius de la mateixa s'anaven complint, fins el punt de compendre l'educació intercultural des de la psicopedagògica i l'acadèmica, com a necessària per les nostres societats pluriculturals i imprescindible des d'un punt polític i educatiu.
Gràcies el blog també he pogut entendre la interelació entre les PACS i com els coneixements d'una són necessaris per l'altra. Per exemple la primera PAC ens introduïa als conceptes bàsics de la interculturalitat, ens ensenyava una pinzellada del que seria tota l'assignatura, ens apropava a la realitat de les aules. També ens feia avaluar que ens aportaven els debats i la comunicació entre nosaltres. La segona PAC era més pràctica, hem apres com utilitzar la webquest, quins continguts ha de ternir, els seus procediments, materials,... però seguint treballant amb els conceptes de la interculturalitat desenvolupats en la primera PAC i introduïnt-ne de nous. En aquesta s'ha aprofundit com treballar la interculturalitat des de l'educació i com fomentar l'aprenentatge de la mateixa. La tercera PAC ens ha ensenyat com avaluar la nostra pròpia webquest mitjançant un recurs seleccionat per nosaltres, relacionat també amb la interculturalitat i en elmeu cas amb una altra webquest. Gràcies a que en la segona PAC haviem après quin era el contingut de la webquest, s'ha pogut utilitzar aquests coneixements per saber si la webquest seleccionada complia amb tots els requisits. A la vegada, ens ha demostrat de nou la importància de la webquest com a pràctica educativa i com aquesta és útil per l'aprenentatge de la interculturalitat, tant a nivell psicopedagògic com acadèmic.
Per tot plegat, considero que amb l'ajuda d'aquest blog m'he adonat compte de les habilitats de caràcter intercultural que he anat adoptant al llarg de tota l'assignatura, així com l'aprenentatge del treball intercultural en línia i els seus avantatges com a pràctica educativa formal i no formal.
El problema de la gestió del temps es reflectiria una vegada més en el meu aprenentatge d'aquesta assignatura, doncs sóc coneixadora que l'ús d'interacció que ens proporciona el blog en el sentit de poder fer comentaris, llegir les aportacions dels companys, penjar fotogràfies,etc no ha pogut ser del tot satisfactòria. Per això aquesta seria l'eina pendent que em podria quedar més enllà de la pròpia assignatura, el seguir treballant amb el blog.

No hay comentarios:

Publicar un comentario